Ta witryna wykorzystuje cookies. Więcej informacji można znaleźć na stronie Polityka dotycząca cookies i podobnych technologii. ZAMKNIJ Zamknij ostrzeżenie dotyczące cookies

Poradnik dyplomanta

  1. Przygotowanie pracy dyplomowej
  2. Składanie pracy dyplomowej
  3. Ocenianie i obrona pracy dyplomowej
  4. Czynności końcowe

Ocenianie i obrona pracy dyplomowej

Recenzenta pracy dyplomowej wyznacza z-ca Dyrektora ds. Nauczania, na ogół z osób rekomendowanych przez opiekuna pracy. O to kto jest recenzentem pracy należy się dowiadywać w Sekretariacie Dydaktycznym.
Dobrym zwyczajem jest zasygnalizowanie recenzentowi gotowości do wyjaśnienia wątpliwości, zaprezentowania aplikacji/projektu przez autora i udzielenia dodatkowych informacji (czasami w takim spotkaniu bierze udział także opiekun). Takie spotkanie pozwala recenzentowi rzetelnie ocenić wyniki pracy, a studentowi poznać uwagi, zastrzeżenia i opinie dotyczące pracy, co może się przydać na obronie.

Termin obrony jest wyznaczany przez panią Duszyńską i należy się dowiadywać o niego w Sekretariacie Dydaktycznym.

W skład komisji egzaminacyjnej wchodzi przewodniczący, opiekun, recenzent i dodatkowa osoba. Opiekun i recenzent przedstawiają komisji pisemne recenzje pracy z ocenami pracy (w razie rozbieżności ocen komisja w dyskusji ustala ocenę pracy).

Sam egzamin dyplomowy trwa około 30 minut i składa się z krótkiej prezentacji pracy (10 minut) oraz odpowiedzi na dwa pytania dotyczące tematyki studiów. Pytania są zadawane przez recenzenta (to pytanie w mniejszym lub większym stopniu może być związane z tematyką pracy) i dodatkowego członka komisji (dla niego źródłem informacji o tematyce pytania jest indeks studenta i ewentualna konsultacja z opiekunem). Zarówno prezentacja, jak i odpowiedzi są oceniane przez komisję: średnia daje ocenę z egzaminu dyplomowego.

Łączna ocena ze studiów jest wyliczana na podstawie średniej skumulowanej, oceny za pracę i oceny z egzaminu dyplomowego, zgodnie z regulaminem studiów.

Zwracam uwagę na kwestię prezentacji pracy: na obronie jest dostępny "obronny" (tj. używany w czasie obron prac inżynierskich i magisterskich) komputer i rzutnik. Jeżeli nie ma poważnych przesłanek (co obejmuje zdecydowaną większość przypadków), prezentację należy przeprowadzić na tym właśnie komputerze. Chodzi o to, żeby nie przedłużać czasu obron wymianą komputerów podłączonych do rzutnika - kolejne obrony powinny zaczynać się bez przerw poświęconych na przełączanie sprzętu, lub, co gorsza, na rozwiązywanie problemów, które przy takim przełączaniu mogą się pojawić. Rozwiązaniem kompromisowym, które można zastosować, jest przedstawienie prezentacji samej pracy na komputerze "obronnym", natomiast działania rzeczywistej aplikacji (o ile taka prezentacja ma sens) na własnym sprzęcie nie podłączonym do rzutnika.
W przeddzień obrony warto sprawdzić, czy na komputerze "obronnym" jest zainstalowane właściwe oprogramowanie i czy prezentacja jest poprawnie na tym sprzęcie odtwarzana.
Preferowanym nośnikiem dla prezentacji jest pamięć podłączana do komputera przez port USB.

Ostatnia modyfikacja: piątek, 3 lutego 2012, 14:47:15, Wacław Struk

x x Aktualności dotyczące nauczania

Kurs wprowadzający do programowania w Androidzie

android-200

W ramach wykładu WPAM (ale otwarty dla wszystkich) będzie w najbliższy czwartek (5-go grudnia, o godzinie 10:15 w sali 170) zorganizowany krótki kurs programowania dla systemu Android. Jeśli chcesz (lub musisz :-) napisać aplikację dla Androida, a nie wiesz jak zacząć - to to spotkanie może być dla Ciebie.

 

Czytaj więcej...

Orientacja dla studentów zaczynających studia magisterskie

attention sign

Spotkanie ze studentami rozpoczynającymi studia magisterskie, którzy ukończyli inne Wydziały/Uczelnie odbędzie się w poniedziałek, 30. września o godz. 17:15 w Audytorium Centralnym (w Gmachu Elektroniki).

Czytaj więcej...

Hackaton Edge Computing 27-28 września w inkubatorze hub:raum w Krakowie

Edge experience 100

W dniach 27-28 września w inkubatorze hub:raum w Krakowie odbędzie się Edge Experience Hackathon. Hackathon będzie dobrą okazją na przetestowanie działania prototypów i aplikacji mobilnych, dla których obecna infrastruktura chmurowa jest zbyt wolna. 

Czytaj więcej...

Summer School in Computer Graphics

bowling dynamic scene

W połowie lipca odbyła się szkoła letnia Summer School in Computer Graphics. Uczestniczyli w niej studenci z University of Electronic Science and Technology of China w Chengdu.

Czytaj więcej...

Seminarium "Ekonomiczne podstawy biznesu gier komputerowych"

games2_small

14 czerwca (piątek) o 10:15 w sali 120 Aleksy Uchański poprowadzi seminarium "Ekonomiczne podstawy biznesu gier komputerowych".

Czytaj więcej...

Warsztaty Unreal Engine 4

Unreal4 small

3 czerwca o godz. 18:30 w laboratorium CS2 odbędą się warsztaty poświęcone silnikowi gier Unreal Engine 4.

Szczegółowe informacje oraz możliwość zapisów na warsztaty na stronie Galery Warsztatowej  

Czytaj więcej...

HackZurich - największy hackaton w Europie

hackzurich200

HackZurich - największy hackaton w Europie, odbędzie się w tym roku w dniach 27-29 września. W trakcie 40-godzinnych zawodów będzie okazja zmierzyć się z interesującymi, praktycznymi problemami. Zapisy startują 7 czerwca. 

Czytaj więcej...

Projekt SoftPOS (możliwość praktyk)

softPOS small

WEiTI rozpoczyna współpracę przy realizacji software'owego terminala płatniczego (tzw. SoftPOS), pozwalającego na przyjmowanie płatności kartą na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny iOS/Android. Studenci mogą włączyć się do realizacji projektu w ramach praktyk studenckich.

Czytaj więcej...

Seminarium "Gry dla programistów"

Games for programmers small

21 marca (czwartek) o 12:15 w sali 120 prof. Piotr Gawrysiak poprowadzi seminarium "Gry dla programistów".

Czytaj więcej...
More.... More....