Ta witryna wykorzystuje cookies. Więcej informacji można znaleźć na stronie Polityka dotycząca cookies i podobnych technologii. ZAMKNIJ Zamknij ostrzeżenie dotyczące cookies

Seminarium naukowe Zakładu Grafiki Komputerowej

logo

Jest to już siódmy wykład w roku akademickim 2014/2015 w ramach na seminarium 'Grafika komputerowa, przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów'.
Pod adresem http://www.grafi.ii.pw.edu.pl można znaleźć odsyłacze do stron zawierających program seminarium na bieżący rok akademicki oraz streszczenia referatów wygłoszonych w latach ubiegłych. Poniżej autorskie streszczenie referatu.

Twórcy silników graficznych od lat zmagają się z problemem uzyskania wysokiej jakości, fotorealistycznej grafiki przy spełnieniu wymagań czasowych aplikacji czasu rzeczywistego. Rosnące wymagania użytkowników powodują konieczność tworzenia coraz wydajniejszych metod przetwarzania i renderingu wirtualnych scen. Jedną z najważniejszych grup takich metod są algorytmy kontroli poziomu szczegółowości renderowanej grafiki.
 W prezentacji przedstawiony zostanie krótki przegląd możliwości oraz ograniczeń aktualnie dostępnych algorytmów. Szczególna uwaga zostanie poświęcona zagadnieniu zarządzania ograniczoną pamięcią kart graficznych. Następnie omówiona zostanie metoda reprezentacji grafiki trójwymiarowej w postaci rzadkich drzew wokselowych. Zastosowanie wokselowej struktury danych pozwoliło na zaprojektowanie metody umożliwiającej renderowanie trójwymiarowych obiektów z teoretycznie nieograniczonym poziomem szczegółowości. Wystąpienie podsumowane zostanie prezentacją aktualnych rezultatów działania algorytmu w zaimplementowanym środowisku testowym.

Ostatnia modyfikacja: czwartek, 30 kwietnia 2015, 13:11:32, Bożenna Skalska

x x Aktualności (4) - wg daty publikacji

‹‹ Kwiecień 2015 ››
Pon Wt Śr Czw Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30