This site uses cookies. More information presents the page The policy for cookies and similar technologies. CLOSE Close the warning message

Seminarium naukowe Zakładu Grafiki Komputerowej

logo-zgk

Jest to kolejny wykład w ramach seminarium 'Grafika komputerowa, przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów'.

Pod adresem http://www.grafi.ii.pw.edu.pl można znaleźć odsyłacze do stron zawierających program seminarium na bieżący rok akademicki oraz streszczenia referatów wygłoszonych w latach ubiegłych. Poniżej załączam autorskie streszczenie referatu.

Prezentacja przedstawi proces projektowania i realizacji Biostagog - interaktywnej instalacji algorytmiczne wspomaganie projektowania, druk 3D, video mapping oraz projektowanie i programowanie interakcji z użyciem Kinect.

Biostagog jest centralnym punktem siedziby Platige Image – kreatywnego studia wykorzystującego innowacyjne technologie w połączeniu z animacją komputerową.

Został zaprojektowany jako płaskorzeźba w centralnej części lobby. Kompleksowa, wielokomórkowa, wygenerowana parametrycznie forma, jest zintegrowana z projekcją, tworząc interaktywna instalację - organizm. Instalacja to zjawisko w przestrzeni lobby które tworzy nową sytuację angażującą użytkowników (zarówno pracowników jak i odwiedzających). Mapping zintegrowany z formą wyprodukowaną z użyciem technologii druku 3D tworzy unikalną przestrzenną dominantę.

Forma instalacji została wygenerowana przez dedykowany algorytm. Przestrzenne komórki o kształtach przypominających kielichy musiały spełnić wymogi wybranej technologii produkcji - algorytm generował formy z odpowiednich grubościach ścianek zapewniających sztywność ale jednocześnie oszczędność materiału. Jednocześnie czuwał by komórki były ustawione pod odpowiednim kątem do podstawy wydruku, tak by kolejne nakładane warstwy materiału pozostawały na swoim miejscu. Kształt komórek wynikał też z decyzji ożywienia instalacji z użyciem video mappingu - każda komórka jest zwrócona w kierunku obiektywu projektora. Światło może więc swobodnie penetrować wszystkie elementy na pełną głębokość. Instalacja składa się z 3160 kielichowatych komórek które zostały rozbite na ponad 800 części tak by każda zmieściła się w obszarze roboczym drukarki 3d.

Video mapping ożywiający animacje jest projektowany jako wielopoziomowa struktura reagująca na informacje ze swojego otoczenia. Obecność człowieka i jego zachowanie jest atraktorem dla instalacji. Komórki reagują pojedynczo lub jako zespoły. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej formie geometrii projekcja zyskuje 3 wymiar. Video mapping jest generowany w czasie rzeczywistym poprzez dedykowany software i w odpowiedzi na dane ze skanowanego otoczenia instalacji.

Last modified: Monday, May 6, 2013 - 11:56:57 AM, Bożenna Skalska

x x News (4) - by publication date

‹‹ April 2013 ››
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30