Seminarium naukowe Zakładu Grafiki Komputerowej

Jest to kolejny wykład w ramach seminarium 'Grafika komputerowa, przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów'.
 Pod adresem http://www.grafi.ii.pw.edu.pl można znaleźć odsyłacze do stron zawierających program seminarium na bieżący rok akademicki oraz streszczenia referatów wygłoszonych w latach ubiegłych. Poniżej załączam autorskie streszczenie referatu.

Fizyczna animacja brył sztywnych ma długą historię w kontekście grafiki komputerowej: obecnie jest szeroko wykorzystywana w produkcji gier komputerowych, filmów i animacji do poruszania grupami obiektów w sposób niekłócący się z "fizyczną intuicją" widza/gracza (ang. physical plausibility). Specyficzną podgrupę stanowią tu układy brył połączonych przegubami/stawami, wśród których przykład mogą stanowić wirtualne postaci ludzkie (symulacja ragdoll, wirtualne kontrolery ruchu). Wydajna i precyzyjna animacja fizyczna takich układów może wymagać innych metod niż symulacja ciał swobodnych i ma swoją specyfikę, ale podstawowym zagadnieniem jest oczywiście odpowiednie modelowanie stawów.
W ramach referatu przedstawimy matematyczne podstawy wybranej przez nas metody modelowania stawów, a także przykład konkretnej realizacji opartej o statystykę kwaternionową (QuTEM).

Last modified: Friday, January 11, 2013 - 1:09:16 PM, Bożenna Skalska

x x News (1) - by publication date

‹‹ January 2013 ››
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

absolwenci ankieta badania BigData dydaktyka IBM instytut Instytut Lotnictwa ISI kandydaci konkurs konkurs FINESCE orientacja praca praktyki prezentacja programowanie projekty przedmiot przedmioty publikacje seminarium specjalność staże zagraniczne studenci studia studia magisterskie studia za granicą stypendia Texas Instruments współpraca wykład

x x Tags

x x Month list